Digital Kickstarter

Challenge begins with you.
På ABB kan du göra verklighet av dina största ambitioner.

Jag har varit på ABB i över nio år. Och det senaste året har varit det mest spännande eftersom jag ansvarar för min divisions kliv in på marknaden för e-commerce – ett helt nytt sätt att sälja produkterna till våra kunder. E-commerce direkt mot konsument växer snabbt i Kina, men det ser lite annorlunda ut inom industrin. Att bli digitala inom produktförsäljning är ett radikalt steg inom vår branschsektor. Och jag är riktigt stolt över att vi är den första verksamheten inom ABB att göra det här.

Jag tror verkligen på det vi gör eftersom det finns en helt annan mentalitet därute idag – en digital mentalitet – och vi behöver vara redo att möta den. Därför blir det allt viktigare med en öppen inställning, samarbete och utbyte av kunskap. Vi måste se framåt och göra saker annorlunda, kanske rent av vara lite modiga. Ibland när jag tänker på alla de möjligheter som finns, både inom och utanför Kina, känner jag mig lite som en superhjälte. Det gör vi nog alla här.

Hanson Bild 1

Det är väldigt spännande att få introducera vår verksamhet till den digitala tidsåldern.

Hanson Bild 5

Hanson

Marketing & Sales
Shanghai, China

Leder initiativet inom e-handel för lågspänningsprodukter i Kina

Hanson-Huan började på ABB år 2005 som junior inköpare i Xiamen, Kina. Efter sex månader flyttade han till Italien för ett marknadsföringsuppdrag på två år. Därefter blev det destination England. Hanson-Huan tog med sig sin entreprenörsanda tillbaka till Kina där han nu jobbat sedan 2008. Här leder han e-commerce-initiativet för elektriska lågspänningsapplikationer för hem och industri. Hanson-Huan bär med sig sin övertygelse om de digitala lösningarnas slagkraft i allt han gör, från lanseringen av ABB:s flaggskeppsbutik på Tmall och Alibaba, till utbildningen av ABB:s affärsenheter i Kina.

A better world begins with you

follow us